Nasza kadra

 

Dorota Zając

Absolwentka Wyższej Szkoły Administracji w Bielsku-Białej na specjalności Zintegrowana Edukacja Przedszkolna i Wczesnoszkolna. Wzięła udział w Unijnym projekcie „Przez praktykę do wiedzy” po którym otrzymała certyfikat. Doświadczenie zdobywa również poprzez udział w szkoleniach specjalistycznych m.in. z zakresu alternatywnej komunikacji. Brała udział w szkoleniu MAKATON oraz kursie prowadzonym przez dr Magdalenę Grycman. Ukończyła również kurs Carla Delacato oraz uczestniczyła w szkoleniu : " Oswoić autyzm. Wybrane zagadnienia z pracy terapeutycznej z dziećmi z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Aktualnie poszerza swoje kompetencje poprzez uczestnictwo w kursie języka migowego.

Pracę w przedszkolu zaczęłam trzy lata temu. Każdego dnia staram się, aby każde dziecko znakomicie się bawiło, zdobywało wiedzę, nowe doświadczenia i umiejętności, by dobrze przygotowane mogło rozpocząć z sukcesem naukę w szkole.

 

 

 

 

 

Dorota Karawacka

Absolwentka Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie, gdzie ukończyła Pedagogikę Społeczno - Opiekuńczą i uzyskała tytuł zawodowy magistra oraz Uniwersytetu Szczecińskiego, gdzie ukończyła Edukację Przedszkolną i Wczesnoszkolną. Jako nauczyciel pracuje od 2009 roku, początkowo w szkole podstawowej, a od pięciu lat, jako nauczyciel wychowania przedszkolnego. Stale pogłębia swoją wiedzę i kwalifikacje, biorąc udział w kursach i szkoleniach z zakresu terapii pedagogicznej oraz edukacji przedszkolnej.

Praca z dziećmi jest najlepszą pracą, jaką mogłam sobie wymarzyć. Niemal każdego dnia dostarcza mi mnóstwo pozytywnych emocji i wzruszeń. Uwielbiam bawić się z dziećmi i razem z nimi odkrywać tajemnice otaczającego świata. Cieszę się, gdy mnie zaskakują swoją mądrością , otwartością i pomysłowością, bo dzięki temu, każdy dzień jest nową, niezapomnianą przygodą.

 

 

Gabriela Pachny

Absolwentka Akademii Techniczno-Humanistycznej w Bielsku-Białej, gdzie ukończyła Zintegrowana Edukacje Wczesnoszkolna i Wychowanie Przedszkolne. Na Uniwersytecie Śląskim w Cieszynie ukończyła studia magisterskie z Zintegrowanej Edukacji Wczesnoszkolnej i Terapii Pedagogicznej. Uczestniczyła w szkoleniu : " Oswoić autyzm. Wybrane zagadnienia z pracy terapeutycznej z dziećmi z zaburzeniami ze spektrum autyzmu.

Jestem osoba pełna pomysłów, która stara sie poszerzać swoje horyzonty, stale sie rozwijać. Poszukuje nowych, kreatywnych sposób, aby moc jak największą wiedze przekazać dzieciom. Swoja praca i zaangażowaniem staram sie, aby każdy dzień był dla dzieci wspaniała przygoda w odkrywaniu cudu jakim jest nasz świat. Praca z dziećmi sprawia mi ogromna satysfakcje i radość. Każdy ich postęp, uśmiech na twarzy jeszcze bardziej motywuje mnie do działania i utwierdza w przekonaniu, iż to co robię jest moja pasja. Dziecko bowiem jest nieoszlifowanym diamentem i to od nas zarówno pedagogów jak i rodziców zależy czy jego blask będzie promieniował czy sie zatraci.


 

 

 

 

 

 

 

Korneli Szkiert

Nauczyciel zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej i wychowania przedszkolnego. Ukończyła wiele kursów w tym m.in. Metoda Dobrego Startu M. Bogdanowicz (sesja praktyczna), Metoda Ruchu Rozwijającego bazującego na pracy W. Sherborne (warsztat I stopnia), Wychowawca Wypoczynku, Animator Zabaw dla Dzieci. W ramach doskonalenia zawodowego uczestniczyła w wielu konferencjach metodycznych i szkoleniach m.in. „Wokół pedagogiki zabawy – w poszukiwaniu jakości, atrakcyjności i skuteczności w edukacji” , „Dziecko podmiotem twórczych oddziaływań nauczycieli, opiekunów i terapeutów”, „Oswoić autyzm. Wybrane zagadnienia z pracy terapeutycznej z dziećmi z zaburzeniami ze spektrum autyzmu”. Aktualnie poszerza swojej kompetencje poprzez uczestnictwo w kursie języka migowego.

Swój zawód wykonuję z wielkim entuzjazmem i zaangażowaniem, inspirację czerpię przede wszystkim z codziennej pracy z dziećmi, która jest dla mnie ogromnym doświadczeniem rozwijającym kompetencje zawodowe. Moim najważniejszym celem jest rozbudzenie u dzieci ciekawości świata i zachęcanie do jego samodzielnego poznawania. Kieruję mną przekonanie, że każde dziecko jest wyjątkowe, niepowtarzalne i zdolne do wielkich osiągnięć, a misją przedszkola jest przygotowanie Małego Człowieka do życiowych wyzwań, którego na Niego czekają.

„Kiedy śmieje się dziecko, śmieje się cały świat” - oto myśl, która nadaje sens mojej pracy, zaś uśmiech dziecka jest największą nagrodą i motywacją za każdy wysiłek, wkładany w tę pracę.

Jestem osobą, która wolny czas lubi spędzać aktywnie - górskie wędrówki, jazda na rowerze, szaleństwo na nartach…

 

 

nauczyciele do zadań specjalnych :)

 

Dorota Górny

 

Absolwentka Uniwersytetu Śląskiego na kierunku zintegrowana edukacja wczesnoszkolna i wychowanie przedszkolne, a także studiów podyplomowych z pedagogiki specjalnej w zakresie oligofrenopedagogiki. Ukończyła m.in.: kurs z Metody Dobrego Startu, Metodę Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborn; komunikację alternatywną wg dr Grycman i MAKATON, diagnozę i terapię stymulacyjną wg C. Delacato, Integracja Sensoryczna w rozwoju małego dziecka; autyzm i zespół Aspergera – diagnoza i terapia, pedagogika zabawy Klanza, i wiele innych.
Od dwóch lat mam wielkie szczęście pracować z małymi podopiecznymi jako nauczyciel – wychowawca i radować się każdego dnia ich uśmiechem i pogodą ducha. W przedszkolu dodatkowo prowadzę terapię pedagogiczną oraz terapię ręki, a popołudniami pracuję jako terapeuta zajęciowy w Centrum Rehabilitacyjno -Readaptacyjnym Nadzieja w Bielsku-Białej. To właśnie dzieci przekazują mi pozytywną energię i motywację do rozwijania oraz pogłębiania wiedzy. Prywatnie jestem mamą Kubusia, z którym na wspólnej zabawie i długich spacerach spędzam cały swój wolny czas.

 

Martyna Kromczyk-Żurawska

Ukończyła podyplomowe studia logopedyczne na Uniwersytecie Śląskim, oraz podyplomowe studia neurologopedyczne i surdologopedyczne na Uniwersytecie Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.

Zajmuje się diagnozą i terapią logopedyczną dzieci i młodzieży z wadami i zaburzeniami mowy o różnym podłożu ( ORM, afazja, alalia, upośledzenie umysłowe, niedosłuch). Umiejętności zawodowe i warsztat pracy rozwija poprzez uczestnictwo w kursach, szkoleniach.

 

Agnieszka Dołowiec

Absolwentka Uniwersytetu Pedagogicznego im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, gdzie ukończyła kierunek filologia polska o specjalności logopedycznej. Obecnie podnosi swoje kwalifikacje studiując na Uniwersytecie Medycznym we Wrocławiu na kierunku: neurologopedia kliniczna z wczesną interwencją terapeutyczną. Ukończyła wiele kursów mi.in: Wczesna nauka czytania metodą sekwencyjno-symultaniczną prof. Jagody Cieszyńskiej. Metoda E. Wianeckiej – Manualne Torowanie Głosek. „Nowa Logopedia – diagnoza różnicowa zaburzeń komunikacji językowej oraz – interakcyjne uwarunkowania rozwoju i zaburzeń mowy. „Diagnoza, terapia i wsparcie edukacyjne dzieci z zaburzeniami przetwarzania słuchowego.”

Doświadczenie zawodowe zdobywałam w Punkcie Przedszkolnym dla Dzieci z Zaburzeniami ze Spektrum Autyzmu „Przystanek Przedszkolak” w Krakowie, jak również w ramach współpracy ze Szpitalem Dziecięcym im. Św. Ludwika w Krakowie, gdzie jako wolontariuszka prowadziłam indywidualne zajęcia logopedyczne.
Zawodowo interesują mnie zagadnienia komunikacji międzyludzkiej. Każdego dnia odkrywam na nowo piękno neurologii, jak również możliwości człowieka i jego mózgu. Spotkania z dziećmi oraz dorosłymi stale motywują mnie do dalszych poszukiwań dróg oraz sposobów do osiągnięcia jak najpełniejszego rozwoju osobniczego. To dzięki nim wyznaczam sobie kolejne kroki, poprzez które staram się pomóc moim małym podopiecznym rozwinąć pełnię potencjału, jaki w nich drzemie. W wolnych chwilach oddaję się swoim pasjom – fotografii, tańcu oraz literaturze.

 

Piotr Stelmachowicz

Certyfikowany terapeuta integracji sensorycznej  (I i II stopnia)  oraz fizjoterapeuta (studium podyplomowe) i oligofrenopedagog (studia licencjackie). Na Uniwersytecie Śląskim ukończył studia na kierunku zintegrowana edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna. Doświadczenie w zakresie  fizjoterapii zdobył, pracując w poradniach rehabilitacyjnych oraz na oddziałach szpitalnych: neurologicznym, chirurgiczno-ortopedycznym i intensywnej terapii bielskiego Szpitala Wojewódzkiego. 

Jako certyfikowany terapeuta od 2007 r. diagnozuję i prowadzę terapię  metodą integracji sensorycznej  w swoim gabinecie oraz w Pracowni  Stymulacji Rozwoju Dziecka przy Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej Nr 1 w Bielsku-Białej. Mam doświadczenie w pracy terapeutycznej z dziećmi zdrowymi, potrzebującymi stymulacji w zakresie integracji sensorycznej, oraz dziećmi niepełnosprawnymi fizycznie i/lub intelektualnie, w tym z dziećmi z mózgowym porażeniem dziecięcym,  z zespołem Downa, z autyzmem. Konsekwentnie podnoszę swoje kwalifikacje, biorąc udział w specjalistycznych szkoleniach i kursach, dzięki czemu mogę skutecznie pomagać dzieciom - swoim pacjentom, i ich rodzinom. Mam również kilkuletnie doświadczenie w prowadzeniu gimnastyki indywidualnej i grupowej w Poradni Rehabilitacyjnej przy Szpitalu Wojewódzkim w Bielsku-Białej oraz w Poradni Rehabilitacyjnej przy NZOZ „Alfa”. Posiadam także uprawnienia i kilkuletnie doświadczenie zawodowe  w zakresie masażu leczniczego i relaksacyjnego, jak też fizjoterapii.

 

Małgorzata Łukaszuk

Absolwentka psychologii na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim. Ukończyła podyplomowe studia z zakresu surdopedagogiki. Jest również certyfikowanym wykładowcą języka migowego.

Od ponad dwudziestu lat pracuję z dziećmi niepełnosprawnymi oraz ich rodzicami. Ogromną wagę w mojej pracy przywiązuję właśnie do kontaktu i współpracy z rodzicami, co pozwala mi lepiej poznać potrzeby ich pociech. Mam ogromne szczęście, że w pracy zawodowej mogę robić to, co lubię. Swoją wiedzę ze studiów nieprzerwanie wzbogacam. Kwalifikacje podnoszę uczestnicząc w kursach, szkoleniach, warsztatach oraz konferencjach naukowych i dydaktycznych. W pracy z dziećmi wykorzystuję umiejętności, jakie nabyłam podczas kursów kwalifikacyjnych z zakresu socjoterapii oraz wczesnego wspomagania i edukacji uczniów autystycznych. Opieram się na poznanej w toku szkoleń oraz lat praktyki zawodowej terapii behawioralnej oraz alternatywnych metodach komunikacji. Specjalizuję się zwłaszcza we wsparciu rozwoju dzieci z wadą słuchu, autystycznych
oraz z niepełnosprawnością intelektualną.

Lubię odpoczywać na łonie przyrody i podróżować. Jestem mężatką i matką dwóch wspaniałych córek.

 

Magdalena Walaszek

Ukończyła pedagogiczne studia magisterskie o profilu Pedagogika opiekuńczo-wychowawcza. Była wolontariuszem Stowarzyszenia Pomocy Dzieciom i Osobom Dorosłym z Zespołem Aspergera oraz Zaburzeniami Pokrewnymi „AS”, w którym pomagała w prowadzeniu Treningu Umiejętności Społecznych dla dzieci. Następnie po dwustopniowym kursie Terapii Integracji Sensorycznej uzyskała certyfikat i uprawnienia do diagnozowania zaburzeń z zakresu integracji sensorycznej oraz planowania i prowadzenia terapii. W ramach doskonalenia zawodowego ukończyła kurs kwalifikacyjny z zakresu Oligofrenopedagogiki. Brała udział w warsztatach prowadzonych przez p. Adriana Borowika, zatytułowanych „Zabawa inspirująca rozwój”. Była również uczestnikiem konferencji dotyczącej poalkoholowego uszkodzenia mózgu u dzieci, tzw. syndrom FAS. Uczestniczyła w warsztatach z zakresu prawidłowej komunikacji interpersonalnej.

Najważniejsze dla mnie jest dobro dziecka. Praca, którą wykonuję przynosi mi ogromną satysfakcję. Każdy dzień jest niesamowitym wyzwaniem a jednocześnie wspaniałym przeżyciem. Do każdego podchodzę indywidualnie i z otwartym sercem a nagrodą za to jest uśmiech dziecka. Systematycznie się dokształcam i poszerzam swoje kwalifikacje, by rozwijać swój warsztat pracy oraz wiedzę potrzebną do niesienia pomocy dzieciom.

Prywatnie śpiewam w chórze po łacinie, gram na instrumentach (pianino, skrzypce), szybko przyswajam języki obce – znam w stopniu dobrym hiszpański i angielski oraz podstawy niemieckiego, interesuję się historią i sztuką.

 

Anna Lubańska-Gierek

Ukończyła studia magisterskie  na Akademii Wychowania Fizycznego w Katowicach, kierunek fizjoterapia. Posiada prawie 10-letnie doświadczenie w pracy z dziećmi zdrowymi oraz z różnymi niepełnosprawnościami. ukończone specjalistyczne kursy i szkolenia: PNF rozwijający, PNF w neurologii, PNF spastyczność
PNFi skoliozy. Kinesiotaping, Neurorozwojowe usprawnianie dzieci w wybranych jednostkach klinicznych spastyczne postacie MPD, Neurorozwojowe usprawnianie dzieci w wybranych jednostkach klinicznych- kręcz szyi, uszkodzenie splotu ramiennego, przepuklina oponowo-rdzeniowa, Neurorozwojowa diagnoza i terapia dzieci z łagodnymi zaburzeniami sensorycznymi i posturalno-motorycznymi, Kurs Thera-Band Academy, Kurs podstawowy Halliwick, Watsu,
Waterdance .

 

 

 Agnieszka Szewczulak

Psycholog dziecięcy, oligofrenopedagog i terapeuta pedagogiczny. Absolwentaka Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie.

Jako psycholog od wielu lat pracuję z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i rodzicami. Swoje doświadczenie zawodowe zdobyłam pracując w Zespole Szkół Specjalnych, w Szkole Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi oraz w przedszkolach. Wykładam również psychologię małego dziecka na uczelni wyższej. Swój warsztat pracy pogłębiam licznymi szkoleniami, które nadają mi dodatkowe kwalifikacje i uprawnienia. W swojej pracy stosuję terapię taktylną, terapię integracji odruchów dynamicznych i posturalnych, terapię ręki. Łączę elementy terapii Integracji Sensorycznej, ruchu rozwijającego V. Sherbon, terapii Bilateralnej oraz arteterapii. Jestem trenerem sensoplastyki®.

Rozwój małego dziecka jest dziedziną psychologii, która szczególnie mnie interesuje. Na co dzień jestem mamą trójki dzieci, które inspirują mnie do wyszukiwania nowych pomocy terapeutycznych i z którymi sprawdzam zdobyte umiejętności. W wolnych chwilach zajmuję się malowaniem obrazów i kamieni.